Bu yazımızda Windows 7-8-10 versiyonları için yapılmış ufak programların, regeditlerin paylaşımını yapacağım. bu paylaşımlardaki programları bizzat kendim denedim ve faydasını gördüm. Bu dosyalar genellikle windows hızlandırmak, gereksiz
Bu oyunumuz şimdiye kadar öğrendiğimiz blokları kullanarak ve yeni bir blok olan OLAN KADAR TEKRAR bloğunu da kullanarak hazırlayacağımız çok kapsamlı bir oyun olacak. Oyunda birden fazla İKİZİNİ YARAT kodunu kullacağız ve yukarıdan düşen göktaşların
Okulda bulunan bilgisayarlara format yani windows kurduktan sonra internete girebilmek için MEB Sertifikası yüklenmesi gerekmektedir. Ama ne yazık ki bazı durumlarda MEB Sertifikası yüklerken hata ile karşılaşabilmekteyiz.
Bu uygulamamızda Müzik eklentisi kullanıp kendi müzik aletimizi oluşturup, müzik hazırlayacağız.
Bu hafta Scratch eğitimlerimize kaldığımız yerden devam edeceğiz. Scratch e başlayalı 8 hafta oldu. Geçen hafta Yıldız Toplayan Çocuk ve Airhokey oyunu hazırlamıştık. Bu hafta ise Scratch Projem konusu içerisinde yer alan kendimizin hazırlayacağımız
Bu uygulamamız daha önce oynadığımız ve bildiğimiz DXBALL oyunu olacak. Bu uygulamada kullanacağımız blokları ikizini yarat kodu ile oluşturacağız. Bu bloklarıda ekrana dizeceğiz. Ve daha sonra oyun başlayınca top ile bu blokları vurup, kaybolmasını
Bu oyunumuz bir önceki oyundan hazırlaması daha kolay olacak. Bu oyunda kendini 10 kere ikizini yaratan bir kuklamız olacak ve bu kuklaları top ile vurduğumuzda Kalan değişkenimizin sayısı azalacak. Ve 0 olduğu zaman oyunumuz bitecek.
Bu uygulamada ise bir önceki uygulamanın gelişmiş halidir. Yine aynı şekilde kodlarımızı hazırlayacağız ama yeni bir kaç kod daha ekleyeceğiz. bu oyundaki amacımız toplanan elma sayısı arttıkça elmaların rengi değişecek ve ayrıca elmaların yukarıdan
Bu uygulamada yukarıdan düşen elmaları sepet ile yakalamaya çalışacağız. Yukarıdan düşen elma sayısı çok fazla olacak. Bu yüzden geçen hafta Yıldız Toplayan Çocuk uygulamasından farklı kodlar kulllanarak hazırlayacağız. Bu uygulama kullanacağımız
Bu uygulamada ise bir paddle yani bir çubuğu klavye tuşları hareket ettirip, topu düşürmemeye çalışacağız. Eğer topu düşürüp, kırmızı çizgiye değerse oyunumuz bitecek. Oyun bitince sahne değişecek ve oyun duracak, bunu yapabilmek için yeni kodlar
Bu uygulamada ise bir paddle yani bir çubuğu klavye tuşları hareket ettirip, topu düşürmemeye çalışacağız. Eğer topu düşürüp, kırmızı çizgiye değerse oyunumuz bitecek. Oyun bitince sahne değişecek ve oyun duracak, bunu yapabilmek için
Ders kitabımızda bulunan bu uygulamayı yapmayı düşünmüyorum çünkü 2 hafta önce yaptığımız ÇİÇEK TOPLA oyununun aynısıdır. Sadece bu uygulama da büyük balık ve küçük balık olmak üzere 2 tane kuklamız olacak büyük balık küçük balığa değdiği an puan
Bu etkinlikte, yukarıdan düşen objeleri toplamaya dayalı basit bir oyunu programlama adımlarını öğreneceğiz.Programlama adımlarını takip edip, hazırlayabilirsiniz ve geliştirmek istediğiniz yerleri kendine göre geliştirebilirsiniz.
Bu uygulama aslında geçen derslerde öğrendiğimiz Soru Sorma ve Cevap alma bloklarını kullanarak yapacağız. Uygulamamızın amacı kullanıcıya soru sorarak Kaç Kenarlı bir şekil çizileceğini soracağız, kullanıcıda bize kenar sayısını yazarak şeklimizi
Bu uygulamamız yine ders kitabımızda bulunan bir uygulamadır. Bu uygulama ile bir çizim programımı hazırlamaya çalışacağız.Şimdi eklediğim pdf dosyasına göre bu uygulamayı hazırlamaya çalışınız.
Bu uygulamamızda yeni bir blok olan KALEM bloğunu kullanacağız. Bu blok ile ekrana çizim yapmamızı sağlayacak. Bu uygulama ile fareyi takip ederek çizim yapmayı hedefledik ama ben bununla yetinmeyip uygulamayı genişletmeyi düşünüyorum.