Bu oyunumuzda herkesin bildiği bir oyun olan yılan oyunu yapacağız. Bu oyunu yapması yani hazırlaması çok kolay olacak. 1 tane kare ile yılanın gövdesini bir tne kare ile uzayan kuyruğunu ve bir tane yemimiz olacak. Ayrıca dekor sınırlarını
Bu oyunumuzun amacı arabamızı sol veya sağ tarafa hareket ettirerek karşıdan gelen hayvanlara çarpmamaya çalışacağız. Oyunumuzda çarpmadan hayvanları geçtikçe oyunumuz zorlaşacak yani karşıdan gelen hayvanların hızı artacak.
Şimdi yapacağımız uygulama 2 kişilik bir oyun olacak. Herhangi bir oyuncular karşı oyuncunun roketinin geçtiği yerlerdeki çizgiye değdiği zaman oyunu kaybetmiş olacak. Oyunun hazırlama oldukça basit olup oynaması çok eğlenceli bir oyundur.
Bu uygulamamız da Uçan Kedi oyunu yapacağız. Tabiki uçan kedi kuklası ile karşımıza çıkan engelleri geçmeye çalışacağız. Geçemeyip çarparsak oyunumuz duracak. Bu uygulamada kendimiz bir kukla çizip engeller hazırlayacağız. Bu engellerden geçtikçe
Bu uygulamamızda Scratch ile Dijital Saat yapacağız. Hazırlaması çok kolay bir uygulamadır. Uygulamamızda 6 haneli olmak üzere saatin gösterimini hazırlayacağız.
Bu oyunu bugün hazırlayacağımız 2. oyun olacak. Bu oyunu aslında bilirsiniz, google chrome da eğer internetiniz olmazsa dinozor oyunu açılır ve zıplayarak oynamaya çalışırsınız. İşte bizde bu oyun ile onu hazırlamaya çalıştık. bu oyunda önemli olan
Bu oyunumuz şimdiye kadar öğrendiğimiz blokları kullanarak ve yeni bir blok olan OLAN KADAR TEKRAR bloğunu da kullanarak hazırlayacağımız çok kapsamlı bir oyun olacak. Oyunda birden fazla İKİZİNİ YARAT kodunu kullacağız ve yukarıdan düşen göktaşların
Bu uygulamamızda Müzik eklentisi kullanıp kendi müzik aletimizi oluşturup, müzik hazırlayacağız.
Bu uygulamamız daha önce oynadığımız ve bildiğimiz DXBALL oyunu olacak. Bu uygulamada kullanacağımız blokları ikizini yarat kodu ile oluşturacağız. Bu bloklarıda ekrana dizeceğiz. Ve daha sonra oyun başlayınca top ile bu blokları vurup, kaybolmasını
Bu oyunumuz bir önceki oyundan hazırlaması daha kolay olacak. Bu oyunda kendini 10 kere ikizini yaratan bir kuklamız olacak ve bu kuklaları top ile vurduğumuzda Kalan değişkenimizin sayısı azalacak. Ve 0 olduğu zaman oyunumuz bitecek.
Bu uygulamada ise bir önceki uygulamanın gelişmiş halidir. Yine aynı şekilde kodlarımızı hazırlayacağız ama yeni bir kaç kod daha ekleyeceğiz. bu oyundaki amacımız toplanan elma sayısı arttıkça elmaların rengi değişecek ve ayrıca elmaların yukarıdan
Bu uygulamada yukarıdan düşen elmaları sepet ile yakalamaya çalışacağız. Yukarıdan düşen elma sayısı çok fazla olacak. Bu yüzden geçen hafta Yıldız Toplayan Çocuk uygulamasından farklı kodlar kulllanarak hazırlayacağız. Bu uygulama kullanacağımız
Bu uygulamada ise bir paddle yani bir çubuğu klavye tuşları hareket ettirip, topu düşürmemeye çalışacağız. Eğer topu düşürüp, kırmızı çizgiye değerse oyunumuz bitecek. Oyun bitince sahne değişecek ve oyun duracak, bunu yapabilmek için yeni kodlar
Bu uygulamada ise bir paddle yani bir çubuğu klavye tuşları hareket ettirip, topu düşürmemeye çalışacağız. Eğer topu düşürüp, kırmızı çizgiye değerse oyunumuz bitecek. Oyun bitince sahne değişecek ve oyun duracak, bunu yapabilmek için
Ders kitabımızda bulunan bu uygulamayı yapmayı düşünmüyorum çünkü 2 hafta önce yaptığımız ÇİÇEK TOPLA oyununun aynısıdır. Sadece bu uygulama da büyük balık ve küçük balık olmak üzere 2 tane kuklamız olacak büyük balık küçük balığa değdiği an puan
Bu etkinlikte, yukarıdan düşen objeleri toplamaya dayalı basit bir oyunu programlama adımlarını öğreneceğiz.Programlama adımlarını takip edip, hazırlayabilirsiniz ve geliştirmek istediğiniz yerleri kendine göre geliştirebilirsiniz.