nuxoe.com logo

6.sınıf 2. Dönem 10. Hafta SCRATCH i KEŞFEDİYORUM

 Wednesday, April 14, 2021 Wednesday, April 14, 2021 4418 4418 Kez Okundu 6.Sınıf BT ve Yazılım 6.Sınıf BT ve Yazılım

Geçen hafta scratch programının nasıl yüklendiğini ve üye girişlerini yaptık ve ilk uygulamamız olan yürüyen kedi ve konuşma olayını gerçekleştirdik. Bu hafta ise yine çalışmalar yapmaya devam edeceğiz. Bu yapacağımız çalışmalar ders kitabımız yani öğretim programına göre devam edecek.
Bu hafta 6.sınıf 2. Dönem 10. Hafta SCRATCH i KEŞFEDİYORUM ünitesini işleyeceğiz. Geçen hafta 6.sınıf 2. Dönem 9. Hafta SCRATCH İLE TANIŞIYORUM konusunu işlemiştik eğer daha bu haftanın konusuna geçmediyseniz bir önceki haftanın konusunu inceleyebilirsiniz.Bu haftanın konusunu dair  hazırladığımız yıllık plana göre kazanımımızı aşağıda belirtilmiştir. Ders defterine bu şekilde yazabilirsiniz. 
  • BT.6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.
Bu hafta yapcağımız örnekler ders kitabımımıza göre yapacağız ama bununla yetinmeyip geri kalan zamanımızda kendi hazırladığım yeni, farklı örnekler yapacağız. 

2.1 BİZİ TAKİP EDEN ÖRÜMCEK

Bu haftanın ilk uygulaması bilgisayarda kullandığımız fare- mouse takip eden örümcek olacak. Tabiki örümcek kuklasını istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz. İşte bununla ilgili hazırlanmış örneğimiz aşağıdadır.

Scratch v2 de Hazırlanmış Örnek


2.2 LABİRENTTEKİ ÖRÜMCEK

Bu uygulamamız ders kitabımızda olan bir uygulama ve bu gün yapacağımız 2. uygulama olacak. Bu uygulamadaki amacımız yön tuşları bloklarını kullanarak kuklamızı hareket ettirebilmek. İlk önce bu uygulamanın yapılışıyla ilgili dökümanı okuyalım. 


Bu dökümanı okuyarak aslında uygulamamızı hazırlayabiliriz. Daha önceden hazırlanmış olan bu uygulamayı aşağıdan ulaşabilirsiniz. 

Scratch 2 de Hazırlanmış Örnek

2.3 HIZLI 4 YÖN HAREKET

Bir önceki uygulamada kuklamızı yön tuşlarıyla hareket ettirmiştik, bu uygulamamızda ise yön tuşlarıyla hızlı bir şekilde hareket edebilen kuklanın kodlarını yazacagız. Bu yöntem kuklayı hareket ettirebilmek için çok kullanılan bir yöntemdir. Ayrıca bu yöntem hareket çok hızlı ve çapraz gidebilme imkanı vardır.

Scratch v2 de Hazırlanmış Örnek


2.4 A HARFİ DÖNEREK KAYBOLSUN

Dördüncü olarak yapacağımız uygulama bir kuklanın  dönerek küçülmesi ve en sonunda kaybolmasını sağlayan bir uygulama. Bunun daha önceden yapılmış halini aşağıdan ulaşabilirsiniz.  

Scratch v2 de Hazırlanmış Örnek

 

Haftaya 6.sınıf 2. Dönem 11. Hafta HAYDİ CANLANALIM konusunda görüşmek üzere kendinize iyi bakın.
Uygulamalar ile ilgili sorularınızı aşağıdaki Mesaj Kutusuna yazabilirsiniz. 

 
Mesaj Kutusu MESAJ KUTUSU

Henüz Yorum Yapılmamış.

KATEGORİLER SİTEDE ARA
Sınav Tarihleri
Tinkercad Sınıfa Giriş
KATEGORİLER KATEGORİLER

Web Sitemizde 23 Kategori'de, Toplam 338 Yazı Bulunmaktadır.

En Çok OKunanlar En Çok Okunanlar
Son Yorumlananlar Son Yorumlananlar
Etiketler Etiketler