Bu etkinlikte aslına bir önceki etkinlik gibi kullanıcıdan klavyeden tuşlara basmasını isteyeceğiz ve bastığı tuşa göre kodlarımızın çalışmasını yani tetiklenmesini sağlayacağız. Aşağıda dosya ile bu uygulamanın yapılış
Bu uygulamamızı aslında bir önceki yaptığımız Şakacı Penguen e benzetebilirsiniz. O uygulamada karşılıklı konuşan iki tane kukla vardı, ama bu hafta yapacağımız uygulamada ise bizimle etkileşime giren yani bize soru sor
Bu uygulamamızda ise Çiçek Topla uygulaması. Bu uygulama hem çok eglenceli hem de hazırlaması çok basit. Kendimiz istediğimiz renklerde çiçek hazırlayacağız ve yeni bir blok olan Değişkenler Operatörler bloğunu öğrenece
Bu uygulamada Sahne Dekorlar Arası Geçiş yapmaya çalışacağız. Bunun nasıl yapıldığı yukarıda paylaştığım açıklama dosyasının içerisinde yazmaktadır. Buna göre hazırlamaya başlayabiliriz. Bunun da örnek yapılışını aşağıd
Bu uygulamaya başlamadan önce Şakacı Penguenin bir videosu izleyelim, tabi ki bu da bize projemizi nasıl oluşturacağımız ile ilgili bir fikir verecek. Geçen uygulamalarda hareket konusunda bayağı bir örnek yapmıştık.
Bu dersimizde 4 tane uygulama yapacağız. Papağanı Uçuralım, Serbest Hareketler, Basit Labirent Oyunu ve Konuşan Kukla isimli 4 tane uygulama yapmayı planlıyoruz. Bu oyunları yaklaşık olarak 2 ders saatinde hazırlayabili
Bu uygulamada ise bir kuklanın dönerek küçülmesi ve en sonunda kaybolmasını sağlayan bir uygulama. Bunun daha önceden yapılmış halini aşağıdan ulaşabilirsiniz.
Bir önceki uygulamada kuklamızı yön tuşlarıyla hareket ettirmiştik, bu uygulamamızda ise yön tuşlarıyla hızlı bir şekilde hareket edebilen kuklanın kodlarını yazacağız. Bu yöntem kuklayı hareket ettirebilmek için çok ku
Bu uygulamamız ders kitabımı olan bir uygulama. Bu uygulamadaki amacımız yön tuşları bloklarını kullanarak kuklamızı hareket ettirebilmek. İlk önce bu uygulamanın yapılışıyla ilgili dökümanı okuyalım.
Bu uygulamada bilgisayarda kullandığımız fare- mouse takip eden örümcek olacak. Tabi ki örümcek kuklasını istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz. İşte bununla ilgili hazırlanmış örneğimize ulaşabilirsiniz.
Bu dersimizde Scratch öğrenmeye başladıktan sonra ilk yapacağımız uygulama, hareket eden bir kuklanın, kostüm değiştirmesi ve Merhaba demesini sağlyacağız. Aslında çok basit bir uygulamamız olacak.
Bu oyunumuzda herkesin bildiği bir oyun olan yılan oyunu yapacağız. Bu oyunu yapması yani hazırlaması çok kolay olacak. 1 tane kare ile yılanın gövdesini bir tne kare ile uzayan kuyruğunu ve bir tane yemimiz olacak. Ayr
Bu oyunumuzun amacı arabamızı sol veya sağ tarafa hareket ettirerek karşıdan gelen hayvanlara çarpmamaya çalışacağız. Oyunumuzda çarpmadan hayvanları geçtikçe oyunumuz zorlaşacak yani karşıdan gelen hayvanların hızı art
Şimdi yapacağımız uygulama 2 kişilik bir oyun olacak. Herhangi bir oyuncular karşı oyuncunun roketinin geçtiği yerlerdeki çizgiye değdiği zaman oyunu kaybetmiş olacak. Oyunun hazırlama oldukça basit olup oynaması çok eğ
Bu uygulamamız da Uçan Kedi oyunu yapacağız. Tabiki uçan kedi kuklası ile karşımıza çıkan engelleri geçmeye çalışacağız. Geçemeyip çarparsak oyunumuz duracak. Bu uygulamada kendimiz bir kukla çizip engeller hazırlayacağ
Bu uygulamamızda Scratch ile Dijital Saat yapacağız. Hazırlaması çok kolay bir uygulamadır. Uygulamamızda 6 haneli olmak üzere saatin gösterimini hazırlayacağız.