nuxoe.com logo

6.Sınıf 2. Dönem 13. Hafta DÜŞÜNEN BİLGİSAYAR


Scratchin  5. haftasındayız hemen her hafta 3 - 4 tane uygulama yapmaya çalışıyoruz. Bu hafta yine ders kitabımızdan bulunan Uzaylıyla Sohbet, 23 Nisan uygulamaları yapacağız ve geri kalan vaktimizde 2 tane kendi hazırladığımız uygulamaları yapacağız Bu haftanın 2. Dönemin 13. Haftası olan Düşünen Bilgisayar Ünitesini işleyeceğiz. Geçen hafta 6.sınıf 2. Dönem 12. Hafta NESNELER KONUŞUYOR   konusunu işlemiştik eğer daha bu haftanın konusuna geçmediyseniz bir önceki haftanın konusunu inceleyebilirsiniz.
Bu haftanın kazanımlarını aşağıya ekliyorum, ders defterlerine aşağıdaki kazanımları yazabilirsiniz, eğer sınıf defterine sığmaz ise kazanım numaralarını yazabilirsiniz.
  • BT.6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
  • BT.6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • BT.6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur
  • BT.6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • BT.6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
  • BT.6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • BT.6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
  • BT.6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
Yapacağımız çalışmaları Scratch de yapacağımız için Scratch kendi internet sitesine üye olmanız lazım yada programını indirmeniz gerekmektedir. Bunun için  Scratch Kurulumu ve Kullanımı ile ilgili sayfayı ziyaret ederek, Scratchi bilgisayarınıza indirin veya internet sitesi üzerinden kullanın.
Eğer Bilgisayarınızda Scratch Programı yüklüyse yada internet üzerinden nasıl etkinliği yapacağınızı biliyorsanız o zaman hiç beklemeden etkinliğimizi yapmaya başlayabiliriz. İşte haftanın etkinliği;

5.1 UZAYLIYLA SOHBET


Bu uygulamamızı aslında geçen hafta yaptığımız Şakacı Penguen e benzetebilirsiniz. Arama o uygulamada karşılıklı konuşan iki tane kukla vardı, ama bu hafta yapacağımız uygulamada ise bizimle etkileşime giren yani bize soru soran, soruların cevaplarına göre farklı işlemler yapabilen bir kukla olacak. İşte bu örnek tam anlamıyla güzel bir uygulama olacak, kullanıcının cevaplarına göre başka işlemler yaptırabileceğimiz bir örnek olacak. Bu uygulamamız müfredatımıza göre hazırlanmış bir uygulamadır.

 
Aşağıdaki kod uygulamanın son halidir. Uygulamayı hazırlarken ekranda sadece Nano adlı bir kukla olacak ve bu kuklaya aşağıdaki kodu hazırlayacağız.

5.2 23 Nisan veya 19 Mayıs

Bu etkinlikte aslına bir önceki etkinlik gibi kullanıcıdan klavyeden tuşlara basmasını isteyeceğiz ve bastığı tuşa göre kodlarımızın çalışmasını yani tetiklenmesini sağlayacağız. Aşağıda dosya ile bu uygulamanın yapılışınızı adım adım öğrenebilirsiniz. 

Bu uygulamamız ile daha önce kullanıcı ile etkileşimi olmayan bir animasyondan artık kullanıcının klavyeden bastığı tuşlara göre tepki verebilen ve bu tepkiye göre uygulamanın işleyişinin değiştiği orta düzeyde bir uygulama yapmış olacağız. 
Bu uygulamamız müfredatımıza göre hazırlanmış uygulamalardır. Uygulamada kullanacağımız Abby karakterini ve balonları kütüphanede bulunmaktadır. Ama diğer bayrakları, 23 Nisan afişlerini internetten indirmemiz gerekmektedir.
Eğer indiremezseniz aşağıdaki resimlere Sağ tıklayıp Resmi Farklı Kaydet ile bilgisayarınıza indiriniz.
Bu kuklalara göre hazırlanmış kodlar aşağıda gösterilmiştir, buna göre kodlarınızı hazırlayabilirsiniz.
YENİ KOD
ESKİ KOD

5.3 PARTİ RENK ETKİSİ

Bu uygulamamız aslında çok eğlenceli bir etkinlik olarak hazırladım. Çünkü sürekli olarak dekorun renk değiştirmesi ve kuklanın kostüm değiştirmesi ile ilgili bir uygulama. Bu uygulamadaki amacımız yeni öğreneceğimiz bir blok olan renk etkisini değiştir bloğunu kullanacağız. bu blok ile bir resmin içerisindeki renkleri değiştirebileceğiz. Hadi bakalım uygulamamızın son hali nasıl olacakmış..
Aşağıdaki resimdeki gibi kodlarınızı hazırlayabilirsiniz. Yapacağınız işlemler kütüphaneden Spotlight dekorunu eklemek. Ve kuklalardan Champ99 kuklasını ekleyip kodları blokları hazırlamanız.

5.4 RÜZGAR GÜLÜ

Bu uygulamayı yapmaya ders boyunca zamanımız kalmayacak ama ev ödevi olarak verilebilir. Çünkü bu uygulamayı yapmak çok basit ve şimdiye kadar hazırladığımız uygulamaların bir bütünü olarak düşünebiliriz. Burada yapılması gerekenler Rüzgar gülü adlı bir kukla çizip 4 parçaya böleceğiz. Ardından düz bir zemin rengi ile dekor hazırlayacağız. Kodlamasında ise rüzgar gülümüz dönerek büyümesini sağlayacağız. Dekorumuz ise renk değiştirmesini sağlayacağız. Hadi şimdi örnek uygulamaya bakalım.

Bu hafta yapmayı planladığımız 4 tane uygulama oldu ama büyük bir ihtimal ilk 3 tanesi için zamanımız yetecek. 4. uygulamayı ev ödevi olarak vereceğim.
Sizden ricam bu yaptıklarımızla yetinmeyip kendinizi Robotik kodlama ve Arduino konularıyla kendinizi geliştirmeniz. 
Haftaya 6.sınıf 2. Dönem 14. Hafta ÇİZİM YAPIYORUM konusunda görüşmek üzere kendinize iyi bakın.
Uygulamalar ile ilgili sorularınızı aşağıdaki Mesaj Kutusuna yazabilirsiniz. 


 
Mesaj Kutusu MESAJ KUTUSU

Henüz Yorum Yapılmamış.

KATEGORİLER SİTEDE ARA
Sınav Tarihleri
Tinkercad Sınıfa Giriş
KATEGORİLER KATEGORİLER

Web Sitemizde 23 Kategori'de, Toplam 338 Yazı Bulunmaktadır.

En Çok OKunanlar En Çok Okunanlar
Son Yorumlananlar Son Yorumlananlar
Etiketler Etiketler