nuxoe.com logo

6.sınıf 2. Dönem 11. Hafta HAYDİ CANLANALIM

 Monday, April 19, 2021 Monday, April 19, 2021 1852 1852 Kez Okundu 6.Sınıf BT ve Yazılım 6.Sınıf BT ve Yazılım

2 haftadır Scratch çalışmalarına bu haftada devam edeceğiz. Yapacağımız örnekler ders kitabımızın örnekleri ve kendi hazırlamış olduğum farklı örneklerden oluşacak. Bu hafta 6.sınıf 2. Dönem 11. Hafta HAYDİ CANLANALIM ünitesini işleyeceğiz. Geçen hafta 6.sınıf 2. Dönem 10. Hafta SCRATCH i KEŞFEDİYORUM konusunu işlemiştik eğer daha bu haftanın konusuna geçmediyseniz bir önceki haftanın konusunu inceleyebilirsiniz.Gelin bakalım bu hafta Scratch de neler yapacağız..
  • BT.6.5.2.3. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar.
  • BT.6.5.2.4. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliştirerek düzenler.
  • BT.6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
  • BT.6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar
yukarıda belirttiğim kazanımlar ile öğrencilere bu çalışmaları yaptırmayı hedeflemekteyim. 

3.1 PAPAĞANI UÇURALIM

1. Bu haftanın ilk uygulaması PAPAĞANI UÇURALIM etkinliği. Bunu yapabilmek için ilk önce yukarıdaki  yönergeleri okuyalım. Bu yönergeler göre hazırladığımız PAPAĞANI UÇURALIM projesi;

Ders kitabındaki uygulamamız bu kadardı ama geri kalan zamanımız olacağı için aşağıdaki uygulamaları yapmaya devam edeceğiz. 

Scratch v2 de Hazırlanmış Örnek

3.2 SERBEST HAREKETLER

2. uygulamamızın adı Serbest Hareketler. Bu uygulama ile Scratch hareket konusuyla ilgili bir çok bloğunu kullanarak hazırlayacağız. Artık bu uygulamadan sonra hareket konusuyla ilgili örnek yapmaya gerek kalmayacak diye düşünüyorum. 

 

Aşağıdaki kodlara göre uygulamanızı hazırlayabilirsiziniz.

Scratch v2 de Hazırlanmış Örnek

3.3 BASİT LABİRENT OYUNU

3. Uygulama olarak zamanımız kalırsa tabiki.. Uygulamamızın adı BASİT LABİRET OYUNU. Kendimizin hazırlayacağı bir labirent dekoru ile oyun hazırlayacağız. Oyunumuzdaki kırmızı bölümlere değdiğimiz an oyun bizi baştan başlatacak. Oyunu bitirmek için Yeşil alana gitmemiz lazım. Yeşil alana gittiğimiz zaman Tebrikler diye bizi uyaracak ve alkış sesi çalacağız. Tabiki bu kodları yani uygulamamızı hazır labirent dekorlar içinde kullanabiliriz. O zaman internette indirdiğiniz dekordaki renge göre kodlarınızı değiştirmeniz yeterli. 

 

Scratch v2 de Hazırlanmış Örnek

3.4 KONUŞAN KUKLA

4. Uygulamamız olarak Konuşan Kukla yapacağız. Bu uygulamada kendini tanıtan bir kuklamız olacak.


Haftaya 6.sınıf 2. Dönem 12. Hafta NESNELER KONUŞUYOR konusunda görüşmek üzere kendinize iyi bakın.
Uygulamalar ile ilgili sorularınızı aşağıdaki Mesaj Kutusuna yazabilirsiniz. 

 
Mesaj Kutusu MESAJ KUTUSU

Henüz Yorum Yapılmamış.

KATEGORİLER SİTEDE ARA
Sınav Tarihleri
Tinkercad Sınıfa Giriş
KATEGORİLER KATEGORİLER

Web Sitemizde 23 Kategori'de, Toplam 338 Yazı Bulunmaktadır.

En Çok OKunanlar En Çok Okunanlar
Son Yorumlananlar Son Yorumlananlar
Etiketler Etiketler