nuxoe.com logo

6.Sınıf 2. Dönem 14. Hafta ÇİZİM YAPIYORUM


Scratchin 6. haftasındayız gayet güzel bir şekilde uygulamalarımızı yapmaya devam ediyoruz. Bu hafta yine ders kitabımızdan bulunan KALEM bloğunu kullanarak uygulamalar yapacağız. Tabi ki geri kalan vaktimizde yine kendi hazırladığım uygulamaları yapacağız. Bu haftanın 2. Dönemin 14. Haftası olan Çizim Yapıyorum Ünitesini işleyeceğiz. Geçen hafta 6.sınıf 2. Dönem 13. Hafta DÜŞÜNEN BİLGİSAYAR konusunu işlemiştik eğer daha bu haftanın konusuna geçmediyseniz bir önceki haftanın konusunu inceleyebilirsiniz.
Bu haftanın kazanımlarını aşağıya ekliyorum, ders defterlerine aşağıdaki kazanımları yazabilirsiniz, eğer sınıf defterine sığmaz ise kazanım numaralarını yazabilirsiniz.

BT.6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
BT.6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
BT.6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur
BT.6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
BT.6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
BT.6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
BT.6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
BT.6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
BT.6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.
BT.6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir.

Yapacağımız çalışmaları Scratch de yapacağımız için Scratch kendi internet sitesine üye olmanız lazım yada programını indirmeniz gerekmektedir. Bunun için  Scratch Kurulumu ve Kullanımı ile ilgili sayfayı ziyaret ederek, Scratchi bilgisayarınıza indirin veya internet sitesi üzerinden kullanın.
Eğer Bilgisayarınızda Scratch Programı yüklüyse yada internet üzerinden nasıl etkinliği yapacağınızı biliyorsanız o zaman hiç beklemeden etkinliğimizi yapmaya başlayabiliriz. İşte haftanın etkinliği;

6.1 ÇİZİM YAPIYORUM


Bu uygulamamızda yeni bir blok olan KALEM bloğunu kullanacağız. Bu blok ile ekrana çizim yapmamızı sağlayacak. Bu uygulama ile fareyi takip ederek çizim yapmayı hedefledik ama ben bununla yetinmeyip uygulamayı genişletmeyi düşünüyorum. Fareyi takip ederek çizmenin yanında yön tuşları ile çizim yapmayı, üçgen ve dörtgen çizmeyi göstereceğim. Hadi hazırlamış olduğum uygulamayı inceleyelim.

Bu uygulamayı ders kitabına göre hazırlayıp, KALEM bloğunda çok kullanılan bir kaç özelliği daha ekledim.
1. Fareyi takip eden kedi ile çizim yapmak. 
2. Boşluk tuşuna basınca ekrandaki bütün çizimler silinir yani temizlenir. 
3. Yön tuşları ile öürümcek hareket ettirilir, hareket ederken çizim yapar.
4. Klavyeden 3 tuşuna basınca fare kuklası ekranın rastgele bir konumuna üçgen çizer.
5. Klavyeden 4 tuşuna basınca fare kuklası ekranın rastgele bir konumuna dörtgen yani kare çizer.  
Bu uygulamamız kalem bloğunu ve birden fazla kukla için kod yazımızını öğrenebileceğimiz, orta seviyesinde bir uygulamadır. 
Eğer kodları hazırlarken zorluk çekerseniz aşağıdaki kodlara göre hazırlayabilirsiniz.

6.2 KENDİ ÇİZİM PROGRAMIM

Bu uygulamamız yine ders kitabımızda bulunan bir uygulamadır. Bu uygulama ile bir çizim programımı hazırlamaya çalışacağız.Şimdi eklediğim pdf dosyasına göre bu uygulamayı hazırlamaya çalışınız.

Bu pdf dosyasına göre hazırlamış olduğum uygulamanın bitmiş halini aşağıda görebilirsiniz.

Bu uygulamanın kodlarına ise aşağıdaki resme bakarak hazırlayabilirsiniz.

6.3 KAÇGEN ÇİZİLSİN

Bu uygulamayı yapmaya zamanımız kalacağını düşünmüyorum ama yetiştirebilirsem yapacağım. Bu uygulama aslında geçen hafta öğrendiğimiz Soru Sorma ve Cevap alma bloklarını kullanarak yapacağız. Uygulamamızın amacı kullanıcıya soru sorarak Kaç Kenarlı bir şekil çizileceğini soracağız, kullanıcıda bize kenar sayısını yazarak şeklimizi çizeceğiz. Kısaca 3 yazarsa üçgen, 4 yazarsa Kare, 5 yazarsa Beşgen çizen bir uygulama yapacağız.Şimdi uygulamanın bitmiş halini aşağıda görebilirsiniz. 

Uygulamayı önce kendiniz yapmaya çalışın ama yapamaz iseniz aşağıdaki resme bakarak kodları hazırlamaya çalışın.

Bu hafta yapmayı planladığımız 3 tane uygulama yapmış olduk.
Sizden ricam bu yaptıklarımızla yetinmeyip kendinizi Robotik kodlama ve Arduino konularıyla kendinizi geliştirmeniz. 
Haftaya 6.sınıf 2. Dönem 15. Hafta OYUN YAZIYORUM konusunda görüşmek üzere kendinize iyi bakın.
Uygulamalar ile ilgili sorularınızı aşağıdaki Mesaj Kutusuna yazabilirsiniz. 

 
Mesaj Kutusu MESAJ KUTUSU

Henüz Yorum Yapılmamış.

KATEGORİLER SİTEDE ARA
Sınav Tarihleri
KATEGORİLER KATEGORİLER

Web Sitemizde 23 Kategori'de, Toplam 333 Yazı Bulunmaktadır.

En Çok OKunanlar En Çok Okunanlar
Son Yorumlananlar Son Yorumlananlar
Etiketler Etiketler